Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Oblíbené
Zpět

POPIS TRASY:
Nedaleko Vyhlídky nad Ústím vede značená cyklotrasa z Vartovny do Ústí. Pro výjezd na vyhlídku ale stoupání z Ústí nedoporučujeme. Část trasy je dost prudká a rozbitým terénem. Příznivější a zcela sjízdný (byť se dvěma krátkými prudšími úseky) je výjezd ze Vsetína. Ze silnice I/69 (výpadovka na Zlín) odbočíme kolem bývalé restaurace Pod Lipkami, resp. staré hasičské zbrojnice do lokality Machalův dvůr. Zhruba půl kilometru stoupáme po asfaltu, poté již po zpevněné lesní cestě. Po necelém 1,5 km jízdy dorazíme na rozcestí Pod Vrchem, kde se napojíme na modrou turistickou značku. Té se již nepustíme. Čeká nás poslední 1 km jízdy nejprve po zpevněné lesní cestě, poté i po louce. Když dorazíme k vyhlídce, můžeme ještě pokračovat 100 metrů dále doprava (ne po modré turistické značce), kde narazíme na další vyhlídkové místo s houpačkou.

MOŽNOST OBČERSTVENÍ:
Občerstvit se lze v nedalekém Vsetíně (např. v Kapka resortu) nebo lze využít i pohostinství v obcích Ústí a Janová.

ZAJÍMAVOSTI:
- Na vrcholu se nachází dřevěná lavička a nově také dřevěná houpačka.
- Vrcholem prochází modrá turistická značka.
- Vyhlídkové místo na hřebeni nabízí krásný výhled směrem do údolí řeky Bečvy i na opačnou stranu směrem na Lhotu u Vsetína a hřeben spojující Žambošku a Chléviska.

TIP NA VÝJEZD:
Vsetín – Machalův dvůr – Vyhlídka nad Ústím
délka: 2,5 km, převýšení: 200 m, typ kola: mtb, cross

GPS: 49.3084483N, 17.9888625E
Nadmořská výška: 546 m n. m.