Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

18.13488223332494
Oblíbené
Zpět

Z Rožnova pod Radhoštěm vyjedete od vlakového nádraží po Cyklostezce Bečva č. 6260, směr Valašské Meziříčí. Dojedete do obce Zašová, kde odbočíte doprava na modrou pásovou cyklotrasu č. 6016. Zašová je nejznámějším valašským poutním místem díky svému údolí Stračka, kde vyvěrá pramen kvalitní pitné vody. K tomuto místu se váže pověst o zázračné záchraně těžce raněného rytíře Pannou Marií při tatarském vpádu ve středověku. Ve stráni nad pramenem byla zbudována jeskyňka se sochou Panny Marie Ludrské, která byla později nahrazena sochou Panny Marie Zašovské. Po odpočinku pokračujete po asfaltové cestě na Jehličnou a sjedete k hlavní silnici. S opatrností jedete po frekventované hlavní silnici, pořád po modré pásové cyklotrase č. 6016. Hřebenová trasa okolo kopce Javorník vám nabízí pěkné výhledy na Mořkov, Veřovice a sjíždíte do Frenštátu pod Radhoštěm. Ve městě můžete navštívit nejen muzeum, které obsahuje asi 10 tisíc sbírkových předmětů týkajících se historie, národopisu a výtvarného umění města Frenštátu, ale i skokanský areál Jiřího Rašky nebo můžete absolvovat prohlídku radniční věže. Odtud pokračujete přes Trojanovice kolem památníku bratří Strnadlů a Jana Knebla. Pro milovníky pohanky je v místní části Kopaná pohankový mlýn, který ládá k prohlídce, ochutnávce i koupi výrobků z pohanky. Poté vás čeká výšlap na horské sedlo Pustevny (1018 m. n.m.), jež bylo postavené v lidovém slohu koncem 19. století na návrh Dušana S. Jurkoviče. Pokud byste si chtěli ulehčit výstup na Pustevny, tak sem vede sedačková lanovka, která převáží i kola. Opouštíte modrou pásovou cyklotrasu č. 6016 a dál jedete po silniční cyklotrase č. 46. Čeká vás sjezd přes Skalíkovou louku, chatu Mír až do místa startu, Rožnova pod Radhoštěm.