Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Rožnovsko
Oblíbené
Zpět

Velký okruh po hřebenech okolo Rožnovska nabízí stoupání, za které vám budou odměnou nádherné výhledy a dlouhé hřebenové trasy. Vyjíždět budete z rožnovského náměstí, směr křižovatka Eroplán kolem Valašského muzea v přírodě. Narazíte na silniční cyklotrasu č. 46, která začíná náročným stoupáním po asfaltové cestě za Campingem Rožnov okolo chaty Mír až pod vrchol Radhoště, posvátné hory s kaplí Cyrila a Metoděje. Následuje pozvolný přejezd pod hřebenem na Pustevny, které jsou významné svými stavbami architekta Dušana S. Jurkoviče. Zde se vám naskytnou jedinečné pohledy do údolí Rožnovské Bečvy. Pod Pustevnami odbočíte doleva k chatě Martiňák. Cestou narazíta na část naučné stezky Čertův mlýn, která má 9 zastavení. Na rozcestí Martiňák opouštíte silniční cyklotrasu č. 46 a vydáte se po červené pásové cyklotrase č. 472 přes Hlavatou k chatě Třeštík, kde se napojíte na dlouhou hřebenovku (modrá pásová cyklotrasa č. 6013). Ta nabízí nádherné výhledy do okolí Beskyd a Javorníků. Hřebenová trasa vás povede až k malebnému kopci Soláň, kterému se přezdívá "vrch umělců". Nachází se zde Zvonice, v níž sídlí galerie a informační centrum. Pokračujete pořád po modré pásové cyklotrase č. 6013 na Tanečnici, po hřebeni Vsetínských Beskyd s krásnými výhledy na vrcholky okolních hor. S opatrností sjíždíte přes Hážovické Díly (možnost občerstvení) opět do Rožnova pod Radhoštěm.

Kratší varianty trasy:

Martiňák (6015), Horní Bečva (6020), Dolní Bečva (6260), Rožnov pod Radhoštěm Z Martiňáku pokračujete po zelené pásové cyklotrase č. 6015 na Horní Bečvu a po Cyklostezce Bečva č. 6260 do Rožnova pod Radhoštěm.
Kotlová (6015), Horní Bečva (6260), Rožnov pod Radhoštěm
V Kotlové odbočíte z modré pásové cyklotrasy z č. 6013 na zelenou pásovou cyklotrasu č. 6015 na Horní Bečvu a dále po Cyklostezce Bečva č. 6260 do Rožnova pod Radhoštěm.