Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko
logo Image%202@2x
Tip na výlet

Skály, na které turistické bedekry zapomněly

Miroslav Urubek / 28.05. 2021
Oblíbené
Zpět

Hošťálková má své Čertovy skály, o kterých prozatím turistické mapy a bedekry mlčí. Toto skalní seskupení přitom patří k jedněm z nejkrásnějších v oblasti Hostýnsko-vsetínských vrchů. Lidé, kteří je spatřili, je nazývají uměleckým dílem tesaným přírodou.

Pokud máte chuť zajít si na procházku do těchto romantických míst, která znají jen starousedlíci a několik horolezců, je na čase vyrazit.

Skály se nacházejí ve svazích vrchu Tisový (652 m). Vlastní skalní útvary se rozkládají od vrcholu hory asi 800 metrů pod vrcholkem.

Dobře přístupné jsou z horní části Hošťálkové, zvané Horňansko. Od zastávky autobusu Pod Kadlúbkem vyrazíte do bočního údolí proti toku přítoku Ratibořky po asfaltové cestě. Za pasekářskou usedlostí U Malinů pokračujete lesní cestou ke křižovatce s další asfaltkou a po té se dáte směrem vpravo až dorazíte na konec údolí.

V místech, kde se křižují lesní cesty a potoky, je to ještě kousek kamenitou stezkou vlevo prudce do kopce. Pak vás ještě čeká další odbočka vlevo po travnatém chodníku až ke skalám. Od hlavní silnice na horním konci Hošťálkové je to asi 2 km.