Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Oblíbené
Zpět

POPIS TRASY:
Za Valašskými Klobouky ve směru na Brumov-Bylnici odbočíme ze silnice I/57, případně cyklostezky doleva k rekreačnímu středisku Královec. Stoupáme necelé 4 km po nové asfaltce, než dorazíme na Královec. Zde odbočíme doprava na zelenou turistickou značku. Pokračujeme nejprve po asfaltu a poté zpevněnou komunikací. Mineme Ploščiny, které v minulosti byly zařazeny do VKV, a zhruba po 5,5 km jízdy se stezka větví. Nepokračujeme doprava po zelené značce, ale odbočíme doleva a klesáme zhruba 300 metrů až k poutnímu místu Dělanovec.

MOŽNOST OBČERSTVENÍ:
Občerstvit se dá ve Študlově (Obecní hospoda), na Královci nebo po následném sjezdu ve Valašských Kloboukách nebo v obci Poteč (Restaurace U Kollerů).

ZAJÍMAVOSTI:
- Poutní místo je zasvěceno Panně Marii a podle pověsti nechal kapličku postavit potečský kovář jako poděkování za uzdravení syna.
- V roce 1999 proběhla rekonstrukce poutního místa.
- Konají se zde Křížové cesty a v srpnu zde probíhá tradiční mše.
- Nedaleko se nacházejí i další zajímavé turistické cíle jako pozorovatelna Durch nebo rekreační oblast s rozhlednou Královec.
- Kousek od poutního místa prochází Stezka Českem Via Czechia a to její jižní větev.

TIP NA VÝJEZD:
Valašské Klobouky – Královec – Dělanovec
délka: 6 km, převýšení: 380 m, typ kola: mtb, cross

GPS: 49.1449825N, 18.0698008E
Nadmořská výška: 685 m n. m.