Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Oblíbené
Zpět

POPIS TRASY:
Ze silnice I/56 ve směru z Bílé do Ostravice odbočíme za zastávkou Staré Hamry-most doprava. Projíždíme po asfaltové komunikaci Starými Hamry. Cesta se z počátku houpe. Po téměř 2,5 km jízdy dorazíme ke studánce Stýskalonka, za kterou se profil výrazně zvedne. Po dalším 1 km jízdy se u rozcestí Jamník držíme vpravo a stále prudce stoupáme až na parkoviště na Gruni. V tu chvíli máme za sebou téměř 6 km jízdy. Pokračujeme 1 km rovinatějším profilem až k rozcestí Kozlena. Z něj nás čeká ještě jeden, asi 300 metrů dlouhý, prudší výjezd a krátce za horizontem dojedeme k Pomníku valašské ovci, který se nachází vpravo přímo u silnice.

MOŽNOST OBČERSTVENÍ:
Jen cca 500 metrů od vrcholu se lze občerstvit v restauraci Švarná Hanka nebo v Horském hotelu Charbulák, který je vzdálen 1,5 km

ZAJÍMAVOSTI:
- Valašské ovce (valašky) přivedli do Beskyd první osadníci Valaši, kteří přišli z východu.
- Toto plemeno ovcí bylo velmi houževnaté a přečkalo tvrdé podmínky celoročního pobytu venku.
- Místem prochází cyklotrasa, žlutá turistická značka a také NS Gruň – Bílý kříž.
- Nedaleko vrcholu je také chodník pro bosé nohy a restaurace Švarná Hanka, která nabízí mj. dobíjení elektrokol.

TIP NA VÝJEZD:
Staré Hamry – Jamník – Gruň – Pomník valašské ovci
délka: 7,5 km, převýšení: 370 m, typ kola: mtb, cross, silniční

GPS: 49.4901694N, 18.4970833E
Nadmořská výška: 856 m n. m.