Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Oblíbené
Zpět

POPIS TRASY:
Trasu k meči u Petřkovické hory začínáme těsně před obcí Hodslavice (ve směru od Valašského Meziříčí). Vydáme se na cyklotrasu číslo 6175 směrem do Hostašovic a následně Straníku. První 4 km jsou zvlněné. Pak nás čeká více než 1,5 km prudšího stoupání do Strážnice. Tam odbočíme doleva na žlutou turistickou trasu. Po 2 km mineme vrchol Petřkovické hory, který již byl v minulosti součástí VKV. Pokračujeme dále po žluté turistické značce. Nejprve si užijeme půl kilometru dlouhý sjezd a po dalších zhruba 200 metrech si ze žluté značky musíme odskočit doprava do lesa, kde se nachází lavička a v kameni umístěný Artušovský meč. Nabídne se nám odtud i krásný výhled do okolí.

MOŽNOST OBČERSTVENÍ:
Možnost občerstvení je v obecní hospodě v Petřkovicích, hospoda v Jesenicích a o prázdninách by měla být otevřena i Chata Svinec

ZAJÍMAVOSTI:
- Na vrcholu se nachází lavička, vedle které je umístěn do kamene „Artušovský meč"
- Místem prochází žlutá turistická značka a je součástí PP Podbeskydí
- Z vyhlídek na trase je pěkně vidět mj. Starojický hrad a navštívit lze i nedaleké poutní místo Petřkovické Lurdy

TIP NA VÝJEZD:
Hodslavice – Hostašovice – Straník – Petřkovická hora – Meč u Petřkovické hory
délka: 8,5 km, převýšení: 280 m, typ kola: mtb, cross

GPS: 49.5385881N, 17.9675897E
Nadmořská výška: 530 m n. m.