Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Oblíbené
Zpět

POPIS TRASY:
Ze silnice I/57 vedoucí z Valašského Meziříčí směrem na Nový Jičín odbočíme před Hodslavicemi doleva a po cyklotrase číslo 6175 stoupáme kolem Výletiště u Zrzávky do Hostašovic. Za obcí pokračujeme směrem na Straník. V této obci se po více než 4 km jízdy dostaneme na křižovatku tvaru T. Odbočíme doleva a čeká nás prudké asfaltové stoupání k rozcestníku Strážnice. Dorazíme tam po necelých 6 km jízdy. Pokračujeme po asfaltu doprava do obce Kojetín. Po dalších 500 metrech jízdy projedeme křižovatkou rovně a držíme se stále cyklotrasy. Po zhruba 7 km jízdy mineme terénní vracečku vedoucí na vrchol Svinec, který byl do VKV již vícekrát zařazen a v tu chvíli máme vyhráno. Zbytek cesty k chatě Svinec už je po rovině nebo z kopce dolů.

MOŽNOST OBČERSTVENÍ:
Nejlepší možnost občerstvení nabízí přímo chata Svinec, která je zároveň samotným vrcholem.

ZAJÍMAVOSTI:
- Vrchol se nachází nedaleko Nového Jičína a jeho okolí je chráněno jako přírodní rezervace.
- Na kopci se nachází lyžařský areál se sjezdovkou dlouhou 470 metrů a u něj Chata Svinec.
- Svinec je součástí Štramberské vrchoviny.
- Jméno dostalo toto místo podle jedné z legend, která popisuje jak z lesa vyběhly dvě svině, které ubily a sežraly chlapce.
- Vrcholem prochází Naučná stezka Františka Palackého.
- Z vrcholu jsou krásné výhledy směrem na Starý Jičín, Oderské vrchy, Hostýnské vrchy a také na velkou část Beskyd, včetně Lysé hory.
- Na samotném vrcholu lze najít kamenný kříž z roku 1882.
- Jen necelý kilometr od vrcholu (žlutá turistická značka) se nachází Oční studánka a poutní místo s kaplí a sochou Panny Marie Lurdské.

TIP NA VÝJEZD:
Hostašovice – Straník – Kojetín – Chata Svinec
délka: 7,8 km, převýšení: 230 m, typ kola: mtb, cross, silniční

GPS: 49.5700872N, 17.9921911E
Nadmořská výška: 546 m n. m.